2010年9月2日 星期四

今天的英語練習 就是Ke$ha - TiK ToK

有天..我軍中的朋友MSN以下這部影片...因為是我最愛的潔西卡


然後我就...去找原唱的MV...


於是我就把歌詞抓來...(自己翻譯一下,練習英文...滿掉漆的 XD)

Tik Tok Lyrics

Wake up in the morning feeling like P Diddy
早上一起床的時候感覺像P Diddy
(Hey, what up girl?)
(嘿,小妞 怎麼了?)
Grab my glasses, I'm out the door, I'm gonna hit this city
拿起我的眼鏡,我要出門了,我要打爆這城市!
(Lets go)
(我們走吧)
Before I leave, brush my teeth with a bottle of Jack
'Cause when I leave for the night, I ain't coming back
刷牙後我準備要離開因為我今晚不會再回來(這句看不懂 bottle of Jack是三小)


I'm talking pedicure on our toes, toes
我修著我的腳趾,腳趾
Trying on all our clothes, clothes
試穿我全部的衣服,衣服
Boys blowing up our phones, phones
男人響爆我的電話,電話
Drop-topping, playing our favorite CDs
(Drop toping 是啥?) 播放我們最愛的CD
Pulling up to the parties
把我們的派對搞HIGH吧
Trying to get a little bit tipsy
試著弄醉吧
Don't stop, make it pop
不要停,讓它HIGH
DJ, blow my speakers up
DJ,把我的音樂衝爆吧
Tonight, I'mma fight
今晚,我要打戰
'Til we see the sunlight
直到我們看到黎明
Tick tock on the clock
時鐘滴答響
But the party don't stop, no
我們的派對不能停

Don't stop, make it pop
不要停,讓它HIGH
DJ, blow my speakers up
DJ,把我的音樂衝爆吧
Tonight, I'mma fight
今晚,我要打戰
'Til we see the sunlight
直到我們看到黎明
Tick tock on the clock
時鐘滴答響
But the party don't stop, no
我們的派對不能停

Ain't got a care in world, but got plenty of beer
啤酒大口喝下去,不管這世界會怎樣
Ain't got no money in my pocket, but I'm already here
管他還剩多少錢我還是一直待這邊
And now, the dudes are lining up cause they hear we got swagger
因為我們太活耀了讓那些自以為是的人整裝待發
But we kick em to the curb unless they look like Mick Jagger
不過我們都把他們踢到路邊了除非他們看起來像Mick Jagger
I'm talking about everybody getting crunk, crunk
我說著每個被我踢到路邊的人
Boys tryin' to touch my junk, junk
一群男人想要我的海洛因
Gonna smack him if he getting too drunk, drunk
如果是醉漢就直接把他啪飛吧!

Now, now, we go until they kick us out, out
我們現在就去到他們把我們踢走為止
Or the police shut us down, down
不然警察就會把我們抄掉
Police shut us down, down
被警察抄掉
Po-po shut us
(啥意思!? 看不懂)

Don't stop, make it pop
不要停,讓它HIGH
DJ, blow my speakers up
DJ,把我的音樂衝爆吧
Tonight, I'mma fight
今晚,我要打戰
'Til we see the sunlight
直到我們看到黎明
Tick tock on the clock
時鐘滴答響
But the party don't stop, no
我們的派對不能停

Don't stop, make it pop
不要停,讓它HIGH
DJ, blow my speakers up
DJ,把我的音樂衝爆吧
Tonight, I'mma fight
今晚,我要打戰
'Til we see the sunlight
直到我們看到黎明
Tick tock on the clock
時鐘滴答響
But the party don't stop, no
我們的派對不能停

DJ, you build me up
DJ,你讓我HIGH起來
You break me down
DJ,你又讓我LOW掉
My heart, it pounds
我的心都碎了
Yeah, you got me
是的,你懂我的!

With my hands up
隨著我舉手
You got me now
你懂我的
You got that sound
你知道這音樂的!
Yeah, you got me
是的,你懂我的!

DJ, you build me up
DJ,你讓我HIGH
You break me down
你讓我LOW
My heart, it pounds
我的心都碎了
Yeah, you got me
是的,你懂我的

With my hands up
隨著我舉起手
Put your hands up
把你們的手舉高
Put your hands up
把你們的手舉高

Now, the party don't start 'til I walk in
現在我不進去派對不會開始的!

Don't stop, make it pop
不要停,讓它HIGH
DJ, blow my speakers up
DJ,把我的音樂衝爆吧
Tonight, I'mma fight
今晚,我要打戰
'Til we see the sunlight
直到我們看到黎明
Tick tock on the clock
時鐘滴答響
But the party don't stop, no
我們的派對不能停

Don't stop, make it pop
不要停,讓它HIGH
DJ, blow my speakers up
DJ,把我的音樂衝爆吧
Tonight, I'mma fight
今晚,我要打戰
'Til we see the sunlight
直到我們看到黎明
Tick tock on the clock
時鐘滴答響
But the party don't stop, no
我們的派對不能停

1 則留言:

自由人 提到...

以下是網路上的翻譯...

Wake up in the morning feeling like P Diddy (Hey, what up girl?)
一早起床 感覺像P Diddy一樣酷到家(嘿小姐你好啊)
Put my glasses on, I’m out the door - I’m gonna hit this city (Let’s go)
眼鏡戴上 就出門啦 要去閙區晃(那就走吧)
Before I leave, brush my teeth with a bottle of Jack
臨走前 不忘用瓶酒刷刷牙
Cause when I leave for the night, I ain’t coming back
因爲我今晚要去玩 可不再回來啦

I’m talking - pedicure on our toes, toes
聼我說 指甲油擦腳指頭 頭
Trying on all our clothes, clothes
衣服一件件換過 過
Boys blowing up our phones, phones
男生們奪命連環摳 摳
Drop-toping, playing our favorite cds
敞著篷 播放最愛CD
Pulling up to the parties
駕車到瘋玩場地
Trying to get a little bit tipsy
就想能變得有點醉醺醺

Don’t stop, make it pop
別停 怦怦啪
DJ, blow my speakers up
DJ 把音量衝大
Tonight, I’mma fight
今晚 我要戰
‘Til we see the sunlight
直到太陽跑出來
Tik tok, on the clock
嘀嗒 時鐘上
But the party don’t stop no
但是轟趴不打烊 NO
Woah-oh oh oh
喔嗚~喔~喔~喔
Woah-oh oh oh
喔嗚~喔~喔~喔

Don’t stop, make it pop
別停 怦怦啪
DJ, blow my speakers up
DJ 把音量衝大
Tonight, I’mma fight
今晚 我要戰
‘Til we see the sunlight
直到太陽跑出來
Tik tok, on the clock
嘀嗒 時鐘上
But the party don’t stop no
但是轟趴不打烊 NO
Woah-oh oh oh
喔嗚~喔~喔~喔
Woah-oh oh oh
喔嗚~喔~喔~喔

Ain’t got a care in world, but got plenty of beer
煩惱沒一樁 但啤酒有好幾箱
Ain’t got no money in my pocket, but I’m already here
口袋空曠曠 但我已不必多想
And now, the dudes are lining up cause they hear we got swagger
現在 男生爭先恐後來 因爲聽説了我們很夠看
But we kick ‘em to the curb unless they look like Mick Jagger
但被我們一腳踢飛除非他長得像Mick Jagger一樣帥 (註:不得不說,私以爲他有夠醜的…汗)

I’m talking about - everybody getting crunk, crunk
我是說 大家都來瘋狂 狂
Boys trying to touch my junk, junk
男生想摸到我臀上 上
Gonna smack him if he getting too drunk, drunk
賞他一掌要是他醉得不像樣 樣
Now, now - we goin’ til they kick us out, out
好 好 我們非要閙到被趕跑 跑
Or the police shut us down, down
或者等條子過來抄 抄
Police shut us down, down
條子過來抄 抄
Po-po shut us –
條條 來抄

Don’t stop, make it pop
別停 怦怦啪
DJ, blow my speakers up
DJ 把音量衝大
Tonight, I’mma fight
今晚 我要戰
‘Til we see the sunlight
直到太陽跑出來
Tik tok, on the clock
嘀嗒 時鐘上
But the party don’t stop no
但是轟趴不打烊 NO
Woah-oh oh oh
喔嗚~喔~喔~喔
Woah-oh oh oh
喔嗚~喔~喔~喔

Don’t stop, make it pop
別停 怦怦啪
DJ, blow my speakers up
DJ 把音量衝大
Tonight, I’mma fight
今晚 我要戰
‘Til we see the sunlight
直到太陽跑出來
Tik tok, on the clock
嘀嗒 時鐘上
But the party don’t stop no
但是轟趴不打烊 NO
Woah-oh oh oh
喔嗚~喔~喔~喔
Woah-oh oh oh
喔嗚~喔~喔~喔

DJ, you build me up
DJ你讓我好想
You break me down
你把我肅殺
My heart, it pounds
心臟 猛跳
Yeah, you got me
對 我敗給你啦
With my hands up
把雙手高舉上
You got me now
我真的敗給你啦
You got that sound
音樂控在你鼓掌
Yea, you got me
是 我就敗給你啦
DJ, you build me up
DJ你讓我好想
You break me down
你把我肅殺
My heart, it pounds
心臟 猛跳
Yeah, you got me
對 我敗給你啦
With my hands up
把雙手高舉上
Put your hands up
你們舉起手來呀
Put your hands up
你們舉起手來呀

No, the party don’t start until I walk in
切 我不亮相 場面怎麽夯

Don’t stop, make it pop
別停 怦怦啪
DJ, blow my speakers up
DJ 把音量衝大
Tonight, I’mma fight
今晚 我要戰
‘Til we see the sunlight
直到太陽跑出來
Tik tok, on the clock
嘀嗒 時鐘上
But the party don’t stop no
但是轟趴不打烊 NO
Woah-oh oh oh
喔嗚~喔~喔~喔
Woah-oh oh oh
喔嗚~喔~喔~喔

Don’t stop, make it pop
別停 怦怦啪
DJ, blow my speakers up
DJ 把音量衝大
Tonight, I’mma fight
今晚 我要戰
‘Til we see the sunlight
直到太陽跑出來
Tik tok, on the clock
嘀嗒 時鐘上
But the party don’t stop no
但是轟趴不打烊 NO
Woah-oh oh oh
喔嗚~喔~喔~喔
Woah-oh oh oh
喔嗚~喔~喔~喔